söndag 4 mars 2012

I am back ;-)

Det blev en lån oplanerad bloggpaus, helt enkelt för att det har varit mycket ett tag. Inget särskilt egentligen utan bara för mycket i livet! Ett krävande jobb som gör att jag ibland knappt orkar med mina egna barn :-( (Jag skulle verkligen vilja hitta nåt annat jobb men vad?!) Och så barn i trotsåldern på det gör att jag är helt totalt utmattad om kvällarna och orkar knappt umgås med nån annan än mig själv! Men nu ihelgen har jag laddat batterierna rejält genom att bara umgås med min härliga goa familj :-) Igår va vi i Stan och slösade lite pengar och åt sen på MAX och spenderade hela eftermiddagen ute i trädgården. Och idag har vi varit ute och grillat korv, vi bor ungefär 100 meter från sjön och där finns en alldeles ny finns lekplats, grillplats och fin badplats på sommaren :-) Där har vi varit och myst i flera timmar idag och det va så skönt :-) Så nu är jag laddad för en nya vecka, en fullspäckad vecka som vanligt! Jag har tänkt hoppa på Beatatjatas  "Beach for Life-utmanning" från imorron, jag känner attt det passar bra nu eftersom jag behöver ha lite struktur i vardagen för att överleva. Så idag har jag formulerat mål och gjort upp en plan för dessa 12 veckor.
Målet är att  klara springa Humlestaffetn i början av maj så det blir stort fokus på löpningen fram tills dess och sen de sista 4 veckorna satsar jag på styrka. Jag har knappt sprungit nåt de sista månaderna så det blir en utmanning som heter duga! Jag kommer som vanligt mest träna på morronen eftersom det passar mig och familjen bra och så ska jag bli bättre på att ta vilodagar!

Veckan som kommer ser ut som följande:
Måndag: Intervall + Bröst/axlar
Tisdag: Cross och core
Onsdag: Tröskelträning + Rygg/triceps
Torsdag:
Fredag: Ben/Biceps
Lördag: Löpning 6km (start av löparprogram)
Söndag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar