torsdag 26 april 2012

Funderingar en torsdagskväll

Slappar lite framför mitt nya favvoprogram "unga läkare", spännande att få se sjukvården från den sidan oxå! Annars så ser jag mest de "som anhörig" till ett sjukt barn, vilket långt ifrån är roligt!! Ständig låååång väntan och aldrig några klara besked! Men nu för tiden fixar jag det bättre än i början iaf, då blev jag precis som patienterna i "unga läkare" sur och irriterad. Men nu har jag insett att det inte hjälper och lähher inte energi på det utan försöker va närvarande med Engla och spela spel eller annat som hon vill.

Imorron är det ääääntligen fredag, jobbar 7-13.30 och efter jobbet blir det nog ett gymbesök innan fredagsmyset. Jag, Engla och Wille va och inhandlade thaisoppa, räkor, vitlöksbaguetter, jordgubbar, glass och chocklad till imorron. Slår till på stort ;-) Jag som skulle försöka va lite nyttig ett tag, ja så gick det med det ;-) Nä men lite gott måste man väl få unna sig? :-)

Appropå det här med gottigheter... Mina föräldrar har aldrig accepterat min "sunda" livstil med att träna och äta nyttigt, det är nåt som dom ständigt hackar på! Så pass mycket att jag i perioder undviker att träffa dom och inte säger var jag varit när jag tränat. Tramsigt av mig kanske att inte våga stå för vem jag är... Och jag är uppvuxen med att äta en massa onyttigheter i tid och otid vilket har gjort att hela familjen är överviktig, tyvärr! Och idag fick jag veta att man pappa varit hos doktorn som blivit allvarligt bekymrad över hans höga sockervärde ocg kolesterol. Så nu är han satt på både diet och diverse mediciner, trist :-( Men man kan ju hoppas att detta gör att dom ändrar på sitt beteende och visar lite förstålse över min livstil! Att dom kanske inser att det är bättre att ta tag i det i tid än när det är försent...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar