torsdag 29 december 2011

Januari-planering

Sitter och funderar lite på mitt kost- och träningsupplägg för januari... Som det ser ut nu lutar det åt följande:
Dag 1 Gym- Rygg/Bröst/biceps
Dag 2 KB
Dag 3 Cardio (cross, löpning eller box)
Dag 4 Gym -Ben/axlar/triceps
Dag 5 KB eller annat "hemmapass"
Dag 6 Cardio (cross eller löpning)
Dag 7 VILA (stretch och låååångpromenad

Kommer att köra morronträning så ofta det går, och då kommer jag ta en BCAA innan för att sen äta en grötfukost med någon form av protein till. Om jag tränar tätt efter en måltid blir det BCAA efter men om det hunnit gå 2 timmar så blir det BCAA innan. Till frukost äter jag oftast gröt med kesoröra till och i övrigt så ska jag försöka äta lagad lunch (med mycket protein) och middag med familjen samt två mellanmål. Mitt stora problem är att jag blir så hungrig på kvällen vid 200 tiden ungefär  så då behöver jag äta nåt litet. Får försköka "spara" lite under dagen så det räcker till ett kvällsmål oxå!
Mina mattider på vardagrna brukar ungefär se ut så här:
06.45 Frukost
10 Mellis
12 Lunch
14.30 Mellis
17 Middag
20 Kvällsmål

Egentligen äter jag lite för tätt ser jag när jag ser det så här, men det blir så att man följer mattiderna som är på jobbet! Måste lixom äta när det är rast eller tillfälle till det! Men ska klura på att få till det på nåt annat sätt! Det enda som jag inte vill tumma på är frukosten med barnen och middagen med familjen, resten har inte så stor betydelse bara jag hinner/har möjlighet att äta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar