torsdag 29 december 2011

Hunvudvärk och lite annat...

Huvudvärken har suttit i hela dagen trots panodil med jämna mellanrum, enligt E har hon ont uppe i huvud om det vore trycket skulle hon ha ont på sidorna tycker jag... Är inte helt hundra på det men med tanke på att synnerven sitter längs sidorna borde det väl göra ont där? Det kan ju faktiskt va så att huvudvärken beror på nåt annat, så som det kan göra hos alla andra. Men när det gäller E så blir man alltid nojig :-( Å jag är jätte orolig att det är trycket som spökar! Men vi får ge det några dagar, det är ändå ingen på reumotolgen förrän på måndag som vi kan ringa. Jag håller tummarna för att det ska va borta tills det så vi slipper ringa, så vi slipper akut undersökning, så vi slipper fler mediciner, så vi slipper ställa in resan...

Igår började jag på mitt minigym här hemma, har införskaffat en crosstrainer och beställt en TRX. Sen tidigare hade jag två KB på 8kg och 16kg, tror jag ska köpa en på 20kg oxå såsmåningom. Hur som helst, för att få till ett eget litet hemmagym fick jag slänga ut skrivbordet från tvättstugan, hade mest bara tvätt på det ändå. Skrivbordet fick istället flytta in på Es rum, fick flytta lite hyllor och annat smått. Så nu har hon ett gigantiskt skrivbord, passar henne bra som älskar att pyssla :-) Å Es skrivbord fick flytta in på Ws rum, han hade bara ett litet lågt bord tidigare och M va alltid där och snodde grejer och W blev lika arg varje gång. Så nu har han ett högt bord som inte M når upp till ;-) Och Ws lilla bord fick flytta in på Ms rum så nu har hon ett alldeles eget pysselbord där hon kan sitta och pärla :-)
Es rum hann vi röja färdigt på, en hel kasse skräp blev det, och resultatet blev jätte bra :-) Imorron och ihelgen ska röjningen fortsätta på W och Ms rum, det blir nog oxå bra när det är färdigt. Minigymmet ska oxå kompletteras lite... TRXn ska upp när den kommit, några nya hyllor ska införskaffas på IKEA och köks-tvn ska flytta in där. Och så nån ny KB då ;-) Får visa lite bilder när det är klart!

Har varit på en intervju idag ute i Mjällby, det gällde en resurstjänst med en resursavdelning för 3-5 åringar samt utfyllnad på 1-4 års avdelning.  Inget drömjobb precis men det hade dugit medans jag söker annat... Men jag gjorde inget vidare intryck :-( Jag behöver nog sätta mig ner och fundera över VEM jag är och VAD jag vill med mitt liv! Känns inte som jag känner mig själv längre efter allt som hänt de sista åren och då är det inte heller lätt att svara på frågor och försöka framhäva sig själv! Dom ville helst ha nån som jobbar heltid och jag vill inte jobba mer än 80% så jag tror inte dom väljer mig ändå!
Efter intervjun va vi och åt lutfisk hos fam R/N, lika trevligt och gott som vanligt :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar