måndag 13 februari 2012

Alla hjärtansdag

idag och det har firats redan nu på morronen då jag jobbar till 17.30 ikväll och inte är hemma från 18.00. Vi har ätit lite jordgubbar och barnen har fått varsin present, pysselbok och tuggummi till E och W och Hello kitty russinmix till M (som fortfarande sover). Och jag har fått en jätte fin pärlplatta som E gjort och några kort samt en liten blomma, extra kul med presenter när barnen gjort dom själva :-)

Igår va planen att T och M skulle sova lite när jag kört W till förskolan och sen själv vidare mot jobbet, men W hade oxå feber och fick stanna hemma. Inte så mycket feber visserligen, bara 38.4 men nu på morronen va den nämre 39 grader. M hade knappt nån feber igår på dagen men kvällen va den oxå nämre 39 grader och så otäck hosta :-( E har oxå hosta men ingen feber. Jaja det är väl dom tiderna nu med massa sjukdomar, på jobbet går det både förkylning, vattkoppor och magsjuka.
Appropå jobbet hade jag en helt j*vlig dag där igår!!! Jag va själv från 12-16 med 8(!!!) barn i åldern 3-5 år och i princip alla trotsade och jäklades hela eftermiddagen! Jag va helt slut och hade världens huvudvärk hela eftermiddagen, kvällen och natten! Hoppas det blir lite lugnare idag, risken är väl att det inte blir det... Fortfarande många personal sjuka och så några som ska på utbildning i eftermiddag så jag ska va själv till 17.30 idag :-( Usch när det är så här är jobbet verkligen inte kul :-(

3 kommentarer:

  1. Visst har vi ett uuunderbart jobb... *ironisk* Har du fått jobb nu då?

    SvaraRadera
  2. Ja jag jobbar i Vånga nu på 3-6 års avdelning och jag har hand om 6-års verksamhet. Men jag drömmar fortfarande om nåt annat ;-) Kan jag få läsa din blogg *please* :-)

    SvaraRadera
  3. Åh, känner så igen mig... Jag ska nog söka till skola till hösten igen. Kan ju inte ha det så här hela livet! Min blogg är öppen igen, så bara kom du:) Verkade inte funka så bra att låsa den, en del som blev tillagda kom inte in och det bara strulade så det får va så!

    SvaraRadera