söndag 19 februari 2012

Sportlov

Goḿorron! Ny vecka och nya tag, denna veckan är det sportlov här men tyvär är varken jag eller T lediga. Däremot har vi ordnat set så bra att E åtminstonde är lediga hela veckan, idag är hon hos moster och kusiner hon har sovit där sen igår. Imorron får hon va hos morfar och sen med mormor på jobbet, på onsdag åker hon och jag till Lund och torsdag-fredag är hon och W hos farmor och farfar. W och M ska till förskolan idag och imorron men påonsdag när jag och E är i Lund är dom hos mormor. På torsdag-fredag jobbar jag och T omlott så dom kan va lediga, å sen är det ju helg igen...!
Det blir tyvärr inte så många sportlovsaktiviteter då vi jobbar så här denna veckan men ikväll ska vi iaf på en muminteater och sen skulle E och W med farmor och farfar på museeum på torsdag. Visst hade jag oxå helst velat va ledig men det är inte alltid det går, får hoppas jag kan va ledig nåt annat lov istället.
Idag börjar jag inte förräns 10.30, sista måndagen på 6 veckor som jag gör det sen eftersom jag ska ha hand om 6-årsträffar i mars. Vi får åka från Vånga där jag jobbar till Arkelstorp för att va med på dom och förskolan ordnar ingen buss till oss. Så jag får själv ta mig ditt med barnen, antingen med egn bil eller linjebuss. Och hur jag än gör så får jag lägga ut pengar för bensin/bussbiljett, jätte dåligt tycker jag! Varför ska jag behöva göra det? Och vilken ansvar sen då? Tänk om det händer nåt? Vems fel är det då? Visserligen är det bara jag och två barn som åker men ändå?

Denna veckan blir det svårt att få till nån träning då T jobbar många eftermiddagar, får bli hemmaträning när tid finnes. Idag började jag dagen på Crosstrainer med 2st tabata-intervaller, följt av 21min TRX+core, 1st tabata "upphopp", 2st plank-tabata och slutligen 2st 40/20*10 på crosstrainer
Totalt 61 min *nöjd* :-)

2 kommentarer:

  1. Låter helt fel att du ska lägga ut pengar själv, ja för att inte tala om ansvaret :-/

    Hoppas att det blir en bra vecka iallafall.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. VA?! Skojar du?! Det där hade jag aldrig gjort. ALDRIG! Å det ska du inte göra heller! Absolut inte att du ska lägga ut busspengar! Hade dessutom aldrig åkt iväg själv med många barn! Kräv ett busskort och förstärkning!

    SvaraRadera