söndag 1 januari 2012

Dag 1 och veckoplanering

Tänkte inleda året med en mini-fokus månad, vi åker till Teneriffa om 14 dagar men fram tills det kommer jag att köra benhårt. Styrka varannan dag (2 dagar/vecka på gymmet annars hemma), kondition varannan dag (helst löpning, humlestaffeten närmar sig..!), inget socker och givetvis äta regelbundet var 3-4:e timme.
Dagen träning: 10min cross, 30 TRX helkropp, 100swing, 4 * 1min planka (2st i TRX)
Dagens kost: Har väl inte varit den bästa...
Frukost: Gröt + kesellaröra
Mellis: Proteinlatte
Middag: Mathavre, stekta grönsaker/Quorn, sås gjord på turksik yoggi/dipp

Veckan som kommer är tanken då som sagt att varva styrka och kondition varannan dag enligt följande:
Mån: Kondition -Intervaller
Tis: Styrka (Rygg, bröst, biceps) - Gymmet
Onsdag: Kondition - Tempo
Torsdag: Styrka (Ben, axlar, triceps) -Gymmet
Fredag: Kondition:
Lördag: Styrka (TRX helkropp - hemma)
Söndag: Vila

2 kommentarer:

  1. Oj!
    Du kör fullt ut direkt.

    Vad skönt med semester!
    Vi ska åka med släkten till Lanzarote i slutet av mars. Min låtsasfarmor fyller 70 år och bjuder alla. Ser fram emot värmen.

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Det är bara fram till semestern som jag kör så sen blir det lite mer "normalt" ;-)
    Härligt med resa och värme å ännu bättre när man får de betalt :-)

    SvaraRadera