onsdag 4 januari 2012

Jobbångest

Nu när jullovet snart är slut och vårterminen börjar så slår det mig att jag faktiskt är arbetslös nu! Jag har inte funderat så mycket på det nu i jul, har mest bara försökt se det som lite vanligt jullov och försökt njuta av att få va ledig med familjen. Visst ibland har jag funderat på det, mest när folk frågar om vart jag jobbar nu eller när jag har varit på nån intervju eller sökt jobb. Det känns så förbannat trist att inte ha nåt, att inte tillhöra nånstans, att inte få nån lön, att behöva lämna W och M de fjuttiga tre timmar om dagen! Allt känns så förbannat trist!! Varför kan jag aldrig lyckas få ett jobb som varar längre än en termin? Ska det behöva va så förbaskat svårt att hitta ett jobb som iallafall är någorlunda kul och en bra lön? Ibland känner jag mig desperat och skulle göra vad som helst för att bara få ettt jobb och ibland känner jag att nä håll ut och kämpa på, snart hittar jag ett jobb!
Nästa onsdag ska jag ytterligare en intervju, den tredje för denna omgången. Denna gången gäller det en tjänst i bemanningsenheten inom barn. och skolomsorg i Krstd. Jag vet inte helt säkert vad det innebär men jag antar att det är som att va timvikarie förutom att man är garanterad ett visst antal timmar och en viss lön... Kanske inte det bästa jobbet men det kanske duger i väntan på annat?! Ja vi får se va dom säger...

1 kommentar:

  1. Jag hoppas att du hittar något snart!
    Du är duktig Lina, tvivla aldrig på det!
    Kram

    SvaraRadera